Kundservice för bostadssäljare

Hur får jag en faktura på min annons?

När annonsen publiceras på Hemnet får du som säljare ett mejl med en länk där du kan välja mellan tre olika paket för din annons: Hemnet Bas, Hemnet Plus eller Hemnet Premium.

 

De olika paketen betalas online via Klarna med något av följande alternativ: 

  • Direktbetalning med personnummer och Mobilt BankID, 
  • Betalkort  
  • E-faktura på 14 dagar

 

Hemnet Bas kan även betalas via faktura som då skickas ut 7 dagar senare. Då gäller priset som är tillgängligt när fakturan skickas.

Det finns två olika sätt som originalfakturan kan ha skickats ut på, Om vi har mottagit en mejladress i fakturauppgifterna så utgår det först en faktura via mejl och eventuell påminnelse utgår sedan via post. Har vi inte mottagit en mejladress så utgår dessa på postadressen som vi har mottagit i fakturauppgifterna.

 

Betalar du från en utländsk bank?

Om du ska betala en faktura från Riverty (som hanterar Hemnets fakturor) från en utländsk bank så är det bäst att kontakta Riverty på telefon 0340 - 66 44 44 eller vår support på 0775 - 17 00 00.

 

Fick du svar på din fråga?

Kundservice

Öppettider

Måndag - Fredag kl. 8-21

Lördag - Söndag kl. 10-14

Övriga helgdagar har vi stängt