Guld och silver för HemnetHemmet på PR-gala

Första pris i kategorin Årets bästa massmediekampanj och ett andrapris för Årets konsumentkampanj – det blev resultatet för HemnetHemmet på årets Spinngala.

Spinngalan, som gick av stapeln 19 november, blev en succé för kampanjen HemnetHemmet som belönades med ett guld och ett silver. Spinn är Sveriges största PR-tävling där landets bästa PR-insatser från det gångna året belönas i olika kategorier. Priset togs emot av Hemnet och samarbetspartnern PR-byrån Prime.

– Priset är ett väldigt roligt erkännande av projektet, säger Hemnets talesperson Staffan Tell. Arbetet med HemnetHemmet har på ett inspirerande sätt visat på möjligheterna med datadriven analys och det är något som vi kommer att fortsätta djupdyka i framöver.

Juryns motivering till guldmedaljen löd: Den här kampanjen har inte bara skapat stora värden för beställaren (Hemnet). Den har också förändrat beställarens position i samhället. Från att har varit aktören som fått svara på om priset går upp eller ner kan vinnaren numera titulera sig som den kanske främsta uttolkaren av svenskarnas drömmar om och behov av bostäder. På köpet följde en arkitektritad funkisstuga i falurött.

Här kan du läsa mer om kampanjen Hemnethemmet.

 

Text: Hemnet-redaktionen