Kundservice för fastighetsmäklare

Hur förnyar jag som mäklare en annons på Hemnet?

När det gått minst 30 dagar sedan annonsen först lades som till salu kan du som mäklare påbörja förnyelsen av annonsen i Kundportalen. När 30 dagar har gått så får du ett automatiskt mejl som påminner om att du kan påbörja förnyelsen med en länk in på sidan i kundportalen.

Börja med att gå till "Mina bostadsannonser" i Hemnets kundportal, annonsen finns under antingen "Aktiva" eller "Borttagna" beroende på vilken status du har på annonsen.

När du angett att du vill förnya annonsen går det ut ett mejl till säljaren med information om förnyelsen samt betalningsanvisningar. Säljaren går därefter in på Hemnet och betalar annonsen online. Så fort betalningen är genomförd får du ett bekräftelsemejl på genomförd betalning. Nu är det fritt fram för dig att när som helst slutföra förnyelsen i kundportalen.

Observera att du som mäklare fortfarande kan ta kostnaden för en förnyad annons om du vill, precis som för andra säljarprodukter, via Klarna (kort, direktbetalning eller “köp först, betala sen”).

Priset för att Förnya annonsen ser du i Hemnets priskalkylator

 

Fick du svar på din fråga?

Kundservice

Öppettider

Måndag - Fredag kl. 8-21

Lördag - Söndag kl. 10-14

Övriga helgdagar har vi stängt