Kundservice för fastighetsmäklare

Vad innebär "självfakturering"?

Självfakturering innebär att mäklarfirman låter Hemnet utfärda en faktura avseende administrationsersättning och provisionen för tilläggsprodukter i mäklarfirmans namn.

Självfaktureringen sker kvartalsvis.

 

För att få administrationsersättning och provision utbetald måste användare med behörigheten "Kontorsansvarig" godkänna självfakturan i Kundportalen. För att mäklarkontoret ska erhålla provision så måste det också finnas ett undertecknat provisionsavtal. 

 

Hemnet skapar en faktura för varje licensnummer. Har mäklarfirman flera licensnummer får de därför flera fakturor att godkänna.

 

När mäklarfirman godkänt självfakturan betalas denna ut till det bankgiro/plusgiro som angetts för kontoret.

 

Fick du svar på din fråga?

Kundservice

Öppettider

Måndag - Fredag kl. 8-21

Lördag - Söndag kl. 10-14

Övriga helgdagar har vi stängt