Kundservice för fastighetsmäklare
Varför stämmer inte antalet annonser i självfakturan med de annonser jag har publicerat på Hemnet?
Självfakturan innehåller ersättning och provision för de betalningar som har kommit in under det aktuella kvartalet, det är inte kopplat till när bostadsannonsen publicerades eller när säljaren köpte tjänsten.
Vanliga orsaker till att något inte är med på självfakturan
- Säljaren har valt “betala vid avpublicering” - I dessa fall kommer köpet vara med på självfakturan för samma kvartal som säljarens faktura har betalats.
- Betalningen skickades strax innan ett nytt kvartal - I alla typer av onlinebetalningar så kan det ta ett par veckor innan köpet är registrerat, i dessa fall kommer betalningen att finnas med på självfakturan för nästkommande kvartal.
- Kontoret har inte signerat provisionsavtalet - För att ta del av provisionen för de tjänster som säljaren köpet så måste kontoret ha haft ett signerat annonsavtal vid köpet.
- Om säljaren har bytt mäklare så kommer ersättningen och provisionen att gå till det kontor där säljaren utförde köpet - Om en säljare har köpt en tjänst medan annonsen låg hos den första mäklaren, men inte betalade den förrän efter bytet så kommer ersättningen att gå till det första kontoret.
Om er självfaktura ändå inte stämmer, kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.
Fick du svar på din fråga?
Kundservice
Öppettider
Måndag - Fredag kl. 8-19
Lördag - Söndag kl. 10-14
Övriga helgdagar har vi stängt