Hemnet Premium förstärks med tre nya funktioner

Hemnet Premium är en tilläggsprodukt som på olika sätt ger dig som säljare möjlighet att både öka exponering av och trafiken till din bostadsannons. Nu lanseras fler uppdateringar för att din bostadsannons ska få bättre genomslag.

Gör som över 50 000 redan gjort – få nyheter om bostadsmarknaden direkt i din inkorg varje vecka.

Hemnet Premium är Hemnets största marknadsföringspaket. I Hemnet Premium ingår, förutom allt som ingår i Hemnet Plus, en 14-dagars kampanj på Facebook och Instagram samt på sajter inom Googles nätverk.

Från och med den 8 juli och under resten av sommaren testas tre nya funktioner i marknadsföringspaketet. Detta för att göra större skillnad mellan de olika paketen, samt förstärka Hemnet Premium.

Vill du veta mer om de olika paketen? Klicka här.

1. Två miniatyrbilder i resultatlistan

Hemnet Premium-annonsen blir totalt 70 procent större än en vanlig Bas-annons när säljaren nu får ytterligare två mindre bilder under den större huvudbilden, för att snabbare ge besökaren en bättre uppfattning om bostaden.

Vill du veta mer om Hemnet Premium – läs mer här.

2. Prioriterad plats

Över 90 procent av Hemnets besökare sorterar på ”nyast först”, där annonserna visas gruppvis dag för dag i kronologiskt ordning. Vid alla dessa sökningar hamnar annonsen från och med dag två på Hemnet högst upp i resultatlistan av de annonser som publicerats samma dag, så att annonsen känns aktuell längre. 

Klicka här om du vill läsa mer om Raketen.

3. Gratis Raketen

Alla Premium-annonsen får Raketen kostnadsfritt. Som säljare kan du aktivera denna när du själv önskar via Säljkollen. Alla redan aktiva Premium-annonser får en kostnadsfri Raketen vid lansering.