Kundservice för fastighetsmäklare

Varför är min annons inte förnyad?

 

Här nedan finns några kontrollfrågor för att se vad som kan vara fel: 

1. Har det gått minst 30 dagar sedan annonsen lades som till salu eller sedan senaste förnyelsen skedde?

För att kunna förnya en annons så måste den ha ett publiceringsdatum som är minst 30 dagar bakåt i tiden, du kan kolla hur lång tid du har kvar inne i kundportalen under "mina bostadsannonser"

 

2. Har säljaren fått betallänken?

När det har gått 30 dagar behöver du skicka ut en betallänk till säljaren så att de kan köpa förnyelsen. Klicka på adressen som ska förnyas och gå till fliken "förnya annons"

Kolla så att det är rätt mejladress till säljaren och skicka sedan betallänken. När det är skickat så får din säljare ett mejl med instruktioner på hur de gör köpet.

När köpet är klart kommer knappen "Förnya annons" att låsas upp i kundportalen. Du som mäklare får ett mejl där vi upplyser om detta. 

 

3.Vi ska ha kostnadsfria förnyelser på den här annonsen

Om Hemnet Premium köptes på annonsen inom 7 dagar från när annonsen först publicerades så bör annonsen ha kostnadsfria förnyelser. I det här fallet behöver du bara aktivera förnyelsen via kundportalen.

 

4. Är förnyelsen aktiverad?

När betalningen har gjorts, eller om det är en kostnadsfri förnyelse så behöver du bara aktivera förnyelsen via kundportalen. När detta är gjort kommer den gröna "Förnya annonsen" knappen att låsas upp. När du klickat på knappen, nollställs historiken på annonsen och den hamnar högst upp i resultatlistan.

 

 

Fick du svar på din fråga?

Kundservice

Öppettider

Måndag - Fredag kl. 8-21

Lördag - Söndag kl. 10-14

Övriga helgdagar har vi stängt