Hemnet har lanserat största annonspaketet Hemnet Max

Den 1 april lanserade Hemnet sitt nya annonspaket Hemnet Max – ett paket för bostads­säljare som vill ge sin bostad maximal synlighet och räckvidd. Är du på väg att sälja? Missa inte vårt lanseringserbjudande som ger dig 20 % rabatt på Hemnet Max – till och med den 14 april!

Hemnet Max är Hemnets första nya annonspaket sedan 2020. Paketet är utvecklat för att ge bostads­annonsen bästa möjliga förutsättningar att nå ut brett på Sveriges största bostads­plattform, med över 40 miljoner besök i månaden och en räckvidd på 1,9 miljoner besökare varje vecka.

– Vi har skapat Hemnet Max för de som verkligen vill maxa sin bostads­försäljning. En extra spekulant på visning eller en extra budgivare kan göra stor skillnad i en affär. Med Hemnet Max ger vi säljare de bästa möjligheterna att nå rätt köpare och öka intresset för sin bostad, säger Lisa Farrar, COO på Hemnet.

Det här ingår i Hemnet Max:

  • Större annonskort i sökresultatet med fem bilder i en karusell – för att snabbt skapa intresse hos besökare.
  • Exklusiva, riktade e-postutskick till särskilt utvalda spekulanter, där bostaden lyfts med visningstider.
  • Exponering på Hemnets startsida – en plats som nu för första gången öppnas för bostads­annonser.
  • Bild på ansvarig mäklare i bildgalleriet – tydlig och attraktiv placering för ökad synlighet.
  • Topplacering i sökresultatet samt en kostnadsfri Raketen i 5 dagar.
  • Obegränsad kostnadsfri förnyelse, precis som i annonspaketet Hemnet Premium.

20% lanseringsrabatt

För att fira lanseringen erbjuder Hemnet mellan den 1-14 april en rabatt på 20% till alla bostadssäljare som antingen köper Hemnet Max direkt, eller som uppgraderar till Max från något av våra andra annonspaket. 

Du hittar mer information och priser för Max i Hemnets priskalkylator. Här ser du också lanseringsrabatten.  

Övriga paket uppdateras 

Samtidigt som Max lanserats uppdateras även Hemnets befintliga annonspaket Bas, Plus och Premium, med förbättrade funktion­er som ska ge bostads­säljare ännu bättre verktyg i sin försäljning. Bland nyheterna finns till exempel att visningstider nu visas direkt i sökresultatet för Hemnet Bas, och att annonser i Hemnet Plus och Premium får en ny bildkarusell i sökresultatet – Hemnets mest besökta sida – för ökad synlighet och bättre användarupplevelse.

– Att sälja en bostad ser olika ut för alla, och det är också olika hur mycket man vill investera i sin försäljning. Vi vill erbjuda tydliga alternativ där varje paket ger stort värde, men där Hemnet Max är valet för den som vill göra det mesta av sin annons, avslutar Lisa Farrar.

Priset för Hemnet Max, liksom för övriga paket, beror på bostadens utgångspris och de lokala marknadsförutsättningarna.